حبي جسمك قبل الحمل و بعده

برغم من أن الحمل والولادة من أجمل الحاجات اللي أي ست ممكن تمر بها في حياتها، إلا أن اللي بيحصل لجسم معظم الستات بعد التجربة دي بيكون تغير كبير. التغير دة بيأثر بشكل واضح على نفسية أي ست وممكن يقلل من ثقتها في نفسها وحبها لحاجات كتير في جسمها. ومهما عملتي، الحقيقة أن جسمك مش هيرجع زي ما كان قبل الولادة في يوم وليلة، بس في حاجات لو عملتيها، مع الوقت هتقدري ترجعي جسمك لطبيعته.

عشان كده حبينا نقولك النهاردة على ٣ حاجات هتحصل WHAM Clinics لجسمك بعد ما تخلفي وإزاي
ممكن تساعدك تتخلصي منهم وترجع٠ي ثقتك في نفسك وحبك لجسمك بعد الولادة زي قبلها بالظبط

ترهل الجلد

كونك قدرتي تحملي و تشيلي ابنك أو بنتك في بطنك ٩ شهور ده في حد ذاته عمل بطولي وبيبين قوتك وقدرة تحملك، بس بدون أي شك لازم هيكون في عواقب على جسمك أنه استحمل كل المدة دي. من أول الحاجات اللي هتلاحظي انها إختلفت في جسمك هي ترهل جلد وعضلات بطنك. وده شئ طبيعي خصوصا بعد اللي الجلد بيمر به من شد لمدة طويلة. في WHAM Clinics بنستخدم جهاز ultra fast أو ultra tone لتقوية العضلات فى منطقة البطن وعشان نشد الجلد بنستخدم جهاز radio frequency.

تشققات الجلد

ترهل الجلد مش الحاجة الوحيدة اللي هتحصل للجلد لما يتشد لمدة ٩ شهور، الجلد كمان ممكن يتشقق بسبب انه بيخسر الألياف المرنة اللي فيه نتيجة للتمدد الشديد اللي بيحصله. وللأسف ستات كتير بتفتكر أنهم مستحيل يتخلصوا من تشققات الجلد اللي بعد الولادة، ومع إنها فعلا مش هتروح في يوم وليلة إلا انه في أكثر من علاج لها،
WHAM Clinicsأهمها في
carboxy هو ال

تساقط الشعر

واحدة من أكثر الحاجات اللي بتأثر نفسيا في الستات بعد ما بيخلفوا هي تساقط الشعر الملحوظ اللي بيحصل، خصوصا لو انت واحدة بتحب شعرها وطول عمرك بتهتمي بيه. ده بيحصل لأن بعد الولادة بيحصل نقص هرمونات في جسمك هيخليكي تلاحظي تساقط أكثر في شعرك. هنعرف السبب الرئيسي لتساقط شعرك عشان نقدر نعالجه علاج مظبوط سواء كان بالتغذية أو بإستخدام واحدة من خدماتنا زي

PRP أو الMesotherapy

جمالك فيه قوة محدش هيفهمها زيك، وقوتك وثقتك في نفسك تقدري ترجعيها بعد تجربة الحمل والولادة، عشان بالقوة دي هتقدري تحبي نفسك زي ما اللي حواليكي بيحبوكي.